„ZDROWE SŁODKIE PRZEKĄSKI”
Miniprojekt klasy 4a – „Zdrowe słodkie przekąski”
W listopadzie klasa 4a zrealizowała miniprojekt edukacyjny pod hasłem „Zdrowe słodkie przekąski”. Była to inicjatywa dzieci, której głównym celem było pokazanie, że słodycze nie muszą być niezdrowe – mogą być naturalne, pożywne i przygotowane samodzielnie. Uczniowie, pracując w grupach, poznawali wartości odżywcze różnych produktów, uczyli się czytać etykiety oraz przygotowywali własne propozycje zdrowych łakoci.
Celem projektu było:
kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych,
uświadomienie uczniom, jak ważne jest ograniczenie cukru w codziennej diecie,
pokazanie alternatyw dla tradycyjnych słodyczy,
rozwijanie umiejętności pracy zespołowej,
zachęcenie do kreatywności w kuchni oraz świadomego planowania posiłków,
doskonalenie umiejętności prezentowania wyników swojej pracy.
Uczniowie rozpoczęli projekt od burzy mózgów – zastanawiając się, czym właściwie są „zdrowe przekąski”. Następnie analizowali skład popularnych słodyczy i porównywali je ze zdrowymi zamiennikami, takimi jak: owoce, orzechy, suszone bakalie, jogurt naturalny czy kakao bez cukru.
Kulminacyjnym momentem było samodzielne przygotowanie zdrowych przekąsek. Każda grupa przygotowała przepis, opisała sposób wykonania oraz zaprezentowała swoje propozycje całej klasie.
Efekty miniprojektu
Uczniowie:
potrafią świadomie wybierać zdrowsze zamienniki słodyczy,
znają podstawowe zasady zdrowego odżywiania,
potrafią czytać i porównywać etykiety produktów,
rozwinęli kreatywność poprzez tworzenie własnych przekąsek,
zaprezentowali swoje przekąski w formie degustacji,
wzmocnili umiejętność komunikacji i współpracy w grupie,
nabrali większej świadomości dotyczącej wartości odżywczej posiłków.
Projekt spotkał się z dużym entuzjazmem ze strony uczniów, którzy z radością odkryli, że zdrowe przekąski mogą być nie tylko smaczne, ale i proste w przygotowaniu. Dzięki podjętym działaniom uczniowie klasy 4a zrobili ważny krok w kierunku dbania o zdrowy styl życia.





Najnowsze komentarze