WYCIECZKA

2 czerwca 2022 roku uczniowie z klas 6b, 7b, 8b pod opieką nauczycieli: p.Gabrieli Perek, p. Agnieszki Warzyńskiej i p. Lucyny Lasek wyruszyli na dwudniową wycieczkę. Trasa wiodła wzdłuż nadwiślańskich miast: Baranów Sandomierski -Sandomierz -Kazimierz Dolny -Puławy. Przygodę rozpoczęliśmy od zwiedzania jednej z najpiękniejszych i najcenniejszych dawnych rezydencji magnackich, jaką jest renesansowy Zamek w Baranowie Sandomierskim. Mieliśmy również możliwość spaceru obszarem parkowym otaczającym zamek, gdzie podziwialiśmy piękne ogrody w stylu angielskim, francuskim i włoskim. Następnie przyjechaliśmy do malowniczo położonego na nadwiślańskiej skarpie-Sandomierza. Pani przewodnik oprowadziła nas po urokliwym Sandomierskim Rynku, gdzie mogliśmy podziwiać zabytkowe kamieniczki. Dużą frajdą było przejście Podziemną Trasą Turystyczną, o długości 470m, która stanowi zespół dawnych miejskich piwnic i składów kupieckich. W Sandomierzu zwiedziliśmy też Bazylikę Katedralną Narodzenia NMP, zobaczyliśmy Dom Jana Długosza oraz Bramę Opatowską. Drugi dzień naszej wycieczki rozpoczęliśmy od spaceru po rynku w Kazimierzu Dolnym, gdzie podziwialiśmy przepiękne i zabytkowe kamienice, które pamiętają czasy odrodzenia. W przepięknych promieniach słonecznych zwiedziliśmy ruiny Zamku Królewskiego, wybudowanego na polecenia Kazimierza Wielkiego. Weszliśmy również na Górę Trzech Krzyży, czyli wzniesienie u stóp którego rozciąga się Kazimierz Dolny. Przewodnik opowiedział nam historię tego miejsca, a my mogliśmy podziwiać widoki malowniczego miasta. Ostatnim punktem naszej wycieczki było zwiedzanie zespołu pałacowo-parkowego Czartoryskich wraz ze Świątynią Sybilli w Puławach. Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni, pełni wrażeń i bogatsi o nowe informacje wyruszyliśmy w drogę powrotną.